preloader

در انتخاب صندلی مدیریت به چه نکاتی توجه کنیم؟

صندلی مدیریت

صندلی مدیریت

یکی از وسیله‌هایی که مدیر یک کسب و کار بیشتر زمان خود را در شرکت و محل کار را با آن می‌گذراند، صندلی مدیریت است. در کنار این موضوع، جزء به جزء اتاق مدیریت می‌تواند در طراحی و شکل این محیط اثرگذار باشد. با توجه به این دو اصل اساسی این سوال به وجود می‌آید که صندلی قسمت مدیریت چقدر اهمیت دارد؟ چگونه می‌توان تجربه خوبی را از خرید صندلی بخش مدیریت برای خود یا اطرافیان رقم زد؟

برای پاسخگویی به این سوال‌ها ما نیازمند آن خواهیم بود که در مورد استانداردها و ویژگی‌های یک صندلی مخصوص مدیریت و با کیفیت بیشتر آشنا شویم که بتوانیم با استفاده از این اطلاعات بهترین مرکز را جهت خرید لوازم و اسباب قسمت مدیریتی انتخاب کنیم؛ پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید.

توضیحاتی در مورد صندلی مدیریت

همانطور که از نام صندلی مخصوص مدیریت پیدا است، این صندلی‌ها از نظر ساختار باید نسبت به بقیه صندلی‌ها متفاوت به نظر برسد و از این جهت در ساخت و طراحی آن چند وجه تمایز نسبت به صندلی‌های معمولی به کار می‌رود.

داشتن پشتی بلند یکی از این مشخصه‌ها است که برای راحتی بیشتر در نشستن کاربرد دارد. در مورد صندلی مخصوص مدیریت می‌توان گفت که نوعی مبلمان اداری مدرن به شمار می‌رود که برخی آن را با نام صندلی اداری «لوکس» نیز می‌شناسند.

از آنجایی که هم‌خوانی و ارتباط بین وسایل یک اتاق اداری (به خصوص اتاق مدیریت) اهمیت دارد، می‌توان گفت که یکی از معیارها در انتخاب صندلی مدیر این است که مبلمان بخش اداری و دیگر المان‌های فضا را هم در نظر بگیریم تا بتوانیم در نتیجه بهترین صندلی مربوط به کسب و کارمان را انتخاب کنیم.

صندلی قسمت مدیریت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

با توجه به ماهیت یک صندلی استاندارد و نوع کاربردی که دارد، می‌توان چند ویژگی برای یک صندلی راحت مدیریتی در نظر گرفت. همانطور که اشاره شد، یکی از مهم‌ترین خواص یک صندلی مدیریت خوب راحتی و ارگونومی بودن آن است؛ به این معنا که استفاده از آن در طولانی مدت باعث آسیب به ناحیه‌های کمر و پا نشود، همچنین در کوتاه مدت هم حس دلنشین و آسودگی را به فرد انتقال دهد.

دلیل با اهمیت بودن صندلی‌های لوکس و مدیریتی علاوه بر حفظ هماهنگی و تمایز نسبت به دیگر صندلی‌ها، ساعت‌های زیادی است که مدیر یک مجموعه یا یک بخش ممکن است پشت میز کار خود صرف کند. برای مثال برای ما صندلی‌های موجود در یک رستوران اهمیت چندانی ندارد، چرا که ما یک زمان محدود و به نسبت کمی از وقت خود را در آنجا سپری خواهیم کرد و قرار نیست ساعت‌ها روی آن بنشینیم.

در ادامه برای بهتر متوجه شدن خصوصیات صندلی لوکس یا مدیریتی به مقایسه آن با نوع معمولی صندلی اداری می‌پردازیم.

 

تجهیزات بخش مدیریت مثل صندلی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

تجهیزات بخش مدیریت مثل صندلی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

صندلی اداری با صندلی مدیریت چه تفاوتی دارد؟

همانطور که اشاره شد، صندلی قسمت مدیریت نسبت به صندلی‌های دیگر بخش‌های اداری تفاوت‌هایی دارد، ولی این به آن معنا نیست که صندلی بخش مدیریتی بسیار بهتر و با کیفیت‌تر از صندلی‌های معمول اداری محسوب می‌شود. در اصل صندلی‌های اداری نسبت به کاربرد و ماهیتی که دارند، در برخی جزئیات با دیگر صندلی‌ها متفاوت هستند؛ در ادامه لیستی از تفاوت‌های این دو را در اختیار شما قرار داده‌ایم:

  • صندلی‌های مدیریتی خصوصیات قابل تنظیم بیشتری دارند.
  • صندلی‌های قسمت اداری و اجرائی ساختار جمع‌ و جورتری دارند.
  • صندلی مدیریتی میزان مانور و انطباق بیشتری دارد.
  • ساختار صندلی‌های مدیریتی برای استفاده طولانی مدت‌تری طراحی شده است.
  • طراحی صندلی مدیریت رسمی‌تر از صندلی‌های قسمت اداری یا اجرایی است.
  • صندلی‌های مدیریت به طور معمول قسمت پشتی بالاتری نسبت به بقیه مدل‌ها دارند.
  • از نظر اندازه صندلی بخش مدیریت بزرگتر از باقی صندلی‌ها به شمار می‌رود.
  • صندلی‌های لوکس یا همان مدیریتی یکی از بالاترین قیمت مبلمان اداری را برخوردار هستند.

باور‌های غلط در مورد صندلی مدیریت را بشناسید

این نظر که خرید صندلی بخش‌های مختلف مثل قسمت مدیریت، قسمت مالی، بخش اداری و … باید با یک معیار ثابت صورت بگیرد، تصور غلطی است که بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌ و کارها دچار این اشتباهات می‌شوند. برای انتخاب یک صندلی مناسب باید به چارچوب وظایف فرد یا افرادی که قرار است از آن صندلی استفاده کنند، دقت شود و این معیارها را برای خرید صندلی در نظر بگیرند.

ممکن است بپرسید که چرا این معیار را باید در نظر بگیریم؟ مگر مهم است؟! در جواب باید بگوییم که شما با در نظر گرفتن این موضوع که هر چه ویژگی و طراحی یک صندلی بیشتر باشد، به منظور این به شمار می‌رود که استفاده از این صندلی در طولانی مدت بسیار می‌تواند مناسب باشد، می‌توانید بهترین نتیجه را از خرید خود بگیرید و راندمان بهتری در امور کسب و کار خود داشته باشید؛ حتی در بسیاری از مواقع باعث پس انداز پول بیشتری برای شما نیز خواهد شد.

انتخاب صندلی نامناسب برای کارکنان شرکت چه تبعاتی را می‌تواند به همراه داشته باشد؟

انتخاب صندلی نامناسب برای کارکنان شرکت چه تبعاتی را می‌تواند به همراه داشته باشد؟

چه کسانی می‌توانند استفاده بیشتری از صندلی‌ مدیریت داشته باشند؟

یکی از بخش‌هایی که در اکثر شرکت‌ها بیشترین استفاده را از صندلی می‌کنند، قسمت پذیرش یا دستیار مدیریت هستند که در یک روز کاری بیشتر کار خود را بین تلفن، چاپگر و کامپیوتر می‌گذرانند. بر خلاف این قسمت، بخش اجرایی و نظارت بیشتر زمان کار خود را در بیرون از شرکت یا در بخش‌های مختلف یک مجموعه به سر می‌برد و استفاده چندانی از یک صندلی لوکس یا به اصطلاح مدیریتی نخواهد داشت.

در این میان اشتباه زمانی رخ می‌دهد که بنا به هر دلیلی صندلی بخش اجرایی از لوکس‌ترین صندلی‌های ادرای تهیه شود و تجهیزات قسمت پذیرش مثل صندلی از معمولی‌ترین صندلی‌ها خریداری شود. با درک این موضوع متوجه خواهید شد که صندلی‌های ارزان تر اداری برای استفاده‌های سبک‌تر و صندلی لوکس برای نیازهای اساسی‌تر، مثل راحتی، دوام و استفاده طولانی‌ مدت ساخته شده‌اند.

انتخاب صندلی مناسب برای کسب و کار باید نسبت به کاربرد آن برای کارمندان صورت بگیرد.

انتخاب صندلی مناسب برای کسب و کار باید نسبت به کاربرد آن برای کارمندان صورت بگیرد.

چه نکاتی در مورد خرید صندلی مدیریت و صندلی اداری وجود دارد؟

در خرید برای تجهیز کردن بخش‌های اداری و مدیریت به دلیل ایجاد احساساتی مثل هیجان و نبود تمرکز کافی ممکن است افراد در معرض انتخابات اشتباهی قرار بگیرند. در ادامه ما به چند نکته درباره خرید یک صندلی مناسب برای مدیریت یا دیگر بخش‌ها اشاره خواهیم کرد.

بودجه

با شناسایی کردن تعداد افراد و بخش‌هایی که قرار است با وسایل اداری مثل صندلی تجهیز شوند، می‌توانید طبق لیست و بررسی‌های به عمل آمده در صرف بودجه خود دقت بیشتری را به خرج دهید؛ لازم به ذکر است که هزینه حمل بار هم جزو مخارج خرید صندلی و میزها به شمار می‌رود.

ظاهر و طراحی

علاوه بر مسائلی که در مورد صندلی مربوط به مدیریت و دیگر بخش‌ها به آن اشاره شد، ظاهر و تفاوت در میان صندلی‌ بخش‌های مختلف می‌تواند منتقل کننده مفاهیم و قدرت به کارمندان و کارکنان دیگر باشد. مبحثی که برای بسیاری از افراد اهمیت بسزایی دارد.

سخن پایانی

با تمامی این تفاسیر چگونه می‌توان صندلی مناسبی خرید که تمام اطلاعاتی که به آن پرداختیم و استانداردهای لازم را در بر بگیرد؟ در اینجا ما مجموعه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز بورس صندلی اداری در ایران به شمار می‌رود. این شرکت مدیران صنعت نام دارد و با تنوع بسیار زیاد و کیفیت بالایی که تیم حرفه‌ای ما در این مجموعه در تولید و فروش تجهیزات اداری ارائه می‌دهد، یکی از هوشمندانه‌ترین انتخاب‌ها برای افرادی است که قصد خرید مبلمان اداری و صندلی‌های مدیریتی را دارند.

منابع :

www.elmworkspace.com

www.delgarm.com

جزئیات مقاله

تاریخ انتشار
1401-06-26
دسته بندی
تعداد دیدگاه
2 پاسخ‌
زمان مطالعه
5 دقیقه

نویسنده

مدیران صنعت

شرکت مدیران صنعت اصفهان با هدف ارتقای دانش مشتریان خود، به تهیه و ارائه مقالات علمی در زمینه صنعت مبلمان اداری می‌پردازد.

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار و مقالات باخبر شوید.

"*" زمینه های مورد نیاز را نشان می دهد

این زمینه برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

2 فکر در مورد “ در انتخاب صندلی مدیریت به چه نکاتی توجه کنیم؟

  1. مهدی کریمی گفت:

    صندلی مدیریت واقعا بهتر از صندلی کارمندیه هم پشت گردن و سر و پر می کنه هم راحت تره
    تازه کیفیت پارچه و قطعاتش هم بهتره
    دمتون گرم بابت توضیحات کاملی که دادید.

    1. مدیران صنعت گفت:

      نظر لطف شماست دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه

برای ثبت سفارش با تخفیف ویژه می توانید از کد تخفیف استفاده کنید. کد تخفیف : BAHAR5

ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

پشتیبانی فروش آنلاین
×
پشتیبانی در واتس اپ Whatsapp chat
پشتیبانی در ایتا Whatsapp chat