راهنمای انتخاب میز تحریر مناسب

راهنمای انتخاب میز تحریر مناسب

میز تحریر

یکی از میزهایی که در محیط‌های مختلف مثل خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، میز تحریر است. این نوع میزها در عین کاربری ساده‌ای که دارند می‌توانند قوانین و استانداردهای مخصوص به خود را داشته باشد. چه توضیحاتی در مورد این نوع میزهای پرطرفدار وجود دارد؟ چگونه می‌توان میز مخصوص تحریر را متناسب با شرایط خود تهیه کرد؟ قیمت میز تحریر چوبی مناسب را چگونه می‌توان پیدا کرد؟

بسیاری از سوالات شما با همراه بودن تا انتهای این مقاله پاسخ داده خواهد شد. چرا که در ادامه با پرداختن به تعاریف مختلف در مورد این نوع میز بیشتر با این نوع میز سبک تحریری آشنا خواهیم شد.

میز تحریر را بیشتر بشناسید

در تعریفی بسیار کلی می‌توان گفت که میز مخصوص تحریر به یک میز ساده از جنس چوب گفته می‌شود. این نوع میزها مورد استفاده افرادی قرار می‌گیرد که نیاز به میزی برای مطالعه، کار و انجام کارهای تحریری دارند. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که طیف گسترده مخاطبان این نوع میزها را افرادی مثل دانشجویان، دانش آموزان، نویسندگان و تمام افرادی که برای کار خود نیاز به نگارش و تحریر دارند.

در واقع میز مخصوص تحریر به افراد کمک می‌کند تا در بهترین و منظم‌ترین حالت ممکن امور خود را در فضای خصوصی انجام دهند. با توجه به نیازهای مختلف افراد این نوع صندلی‌ها در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شود؛ در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

میز تحریر یا میز کارمندی؟

میز تحریر و میز کارمندی، دو نوع میز متفاوت هستند که هرکدام وظایف و نقش‌های خاص خود را در محیط کار اداری دارند. میز تحریر اغلب به عنوان یک میز مدیریتی یا اجرایی در نظر گرفته می‌شود. این نوع میز معمولاً با طراحی شیک و با کیفیت بالا، فضایی را برای مدیران و مسئولان فراهم می‌کند تا وظایف اجرایی خود را با آسایش و کارایی بیشتری انجام دهند. معمولاً دارای فضاها و قفسه‌های ذخیره‌سازی برای مدارک و وسایل مدیریتی است.

از سوی دیگر، میز کارمندی بیشتر به عنوان میز کار روزمره در محیط کاری اداری استفاده می‌شود. این نوع میز معمولاً با طراحی ساده‌تر و عملی‌تری طراحی شده است و بیشتر به منظور ارائه فضای کاری مناسب برای کارمندان و تیم‌های عادی می‌پردازد. میز کارمندی ممکن است دارای سطوح بزرگتر و فضاهای کافی برای استفاده از ابزارها و کامپیوترها باشد و بیشتر تأکید بر کارایی و سادگی در استفاده دارد.

در کل، تفاوت اساسی بین میز تحریر و میز کارمندی در استفاده مختلفی که برای مدیران و کارمندان در محیط کار فراهم می‌آید و همچنین در طراحی و ظاهر آن‌ها مشاهده می‌شود.

 

در خرید میز تحریر مناسب چه عواملی تاثیرگذار است؟

در خرید میز تحریر مناسب چه عواملی تاثیرگذار است؟

میز تحریر شامل چه مدل‌هایی می‌شود؟

میز مختص تحریر از جمله ابزاری است که قدمت تاریخی دارد و در طول تاریخ معماران، طراحان، درباریان بسیاری از آن استفاده کرده‌اند. امروزه با توجه به نیازهای مختلف افراد و همچنین پیشرفت ابزار و تکنولوژی میزهای تحریر در اشکال مختلفی ساخته می‌شود. در ادامه به چند مدل از انواع آن اشاره خواهیم کرد.

استاندارد

ساده‌ترین نوع میزهای تحریر متعلق است به نوع استاندارد آن که در عین سادگی زیبایی و ابعاد متناسب مختص خود را دارد. طراحی مدل استاندارد می‌تواند با کشو و قفسه یا بدون آن باشد. این نوع سبک را با نام کلاسیک هم می‌شناسند و در ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ در بازار به فروش می‌رسند.

میز منشی

این نوع میز تحریر را با نام سکرتری (Secretary) هم می‌شناسند. سطح این میز در ارتفاع بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر قرار دارد. جنس اغلب این نوع میزها از چوب است که به تعدادی قفسه و کشوهای کوچک مجهز می‌شود. این کشوها برای قرار دادن اسناد و ورقه‌های مختلف است. پیشنهاد می‌شود در کنار این میزها از صندلی‌های مخصوص با قابلیت تنظیم ارتفاع استفاده کنید.

میز رول تاپ

یکی از قدیمی‌ترین و به اصطلاح طرح‌های کلاسیک میزهای تحریر متعلق است به میز رول تاپ. این میز ظاهر بسیار جذاب و چوبی دارد که گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که علاقه به طرح‌های قدیمی دارند. نکته‌ قابل توجهی که در ساخت این نوع میزها وجود دارد کاوری است که از بالای میز تا انتهای سطح میز تحریر کشیده (Roll) می‌شود و از میز و اوراق شما محافظت می‌کند.

کاربرد این نوع از میزهای تحریر می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند محیط کار خود را بدون جمع و جور کردن وسایل میز مرتب نشان دهند، مناسب است. چوب به کار رفته در این نوع میزها دوام بالایی به آن بخشیده است. علاوه بر این موارد قفسه‌های مختلفی در این میز به کار رفته است که جا برای دفاتر و اسناد مختلف شما فراهم می‌کند.

 

جنس چوب می‌تواند تنوع بسیاری را در ساخت میزهای تحریر به وجود آورد

جنس چوب می‌تواند تنوع بسیاری را در ساخت میزهای تحریر به وجود آورد

میز تحریر دیواری

بسیاری از افراد که به دنبال میز مناسب تحریر هستند، این نوع میزها را بهترین نوع می‌دانند. این به دلیل اتصال آن به دیوار و اشغال کمترین فضای ممکن است. این میزها می‌تواند روی هر دیوار منزل با چند اتصال سوار شود. بیشتر این نوع میزها قابلیت این را دارند که بعد از استفاده به سمت دیوار تا شوند یا به شکل کشویی داخل محفظه قرار بگیرند.

میزهای تحریر با چه موادی ساخته می‌شود؟

یکی دیگر از عناوینی که می‌تواند مدل‌های میز تحریر را از هم جدا کند، نوع متریالی است که در ساخت آن استفاده می‌شود. از این جهت به چند نوع از میزهای تحریر با توجه مواد سازنده آن خواهیم پرداخت.

میز تحریر چوبی

همانطور که اشاره شد چوب معروف‌ترین و رایج‌ترین موادی است که میزهای تحریر با آن ساخته می‌شود. برای مثال چوب MDF از رایج‌ترین چوب‌هایی است که در بیشتر میزهای تحریر دیده می‌شود. بسیاری از این چوب‌ها هم به صورت بازیافتی تولید می‌شوند و از این جهت هم در حفظ محیط زیست مفید است. این نوع میزهای به عنوان یک میز تحریر ساده و ارزان بسیار می‌تواند مناسب باشد.

میز پلاستیکی

به طور معمول این نوع میزها برای کودکان ساخته می‌شود. اولین دلیل استفاده از پلاستیک برای این نوع میزها امنیت کودکان است. به این معنا که اگر میز روی کودک برگردد نمی‌تواند به کودک آسیب بزند؛ از طرفی جابجایی راحتی دارد. وجه دیگر این نوع میزها استفاده از رنگ‌های شاد برای کودکان است که می‌توان به سادگی روی پلاستیک اجرا شود.

میز فلزی

این نوع از میزهای تحریر هم به شکل ترکیبی با پلاستیک و فلز ساخته می‌شود. سردی فلز و سنگینی که ایجاد می‌کند می‌تواند برای مصرف‌کننده آزاردهنده باشد.

 

میز ساده تحریری چوبی بدون کشو از رایج‌ترین انواع میزهای خانگی

میز ساده تحریری چوبی بدون کشو از رایج‌ترین انواع میزهای خانگی

میز شیشه‌ای

این نوع متریال برای ساخت میز تحریر خواهان مختص به خود را دارد. این نوع میزها به شکل تمام شیشه‌ای یا به صورت ترکیبی با چوب یا فلز ساخته می‌شود. این نوع میزها جلوه زیبایی را ایجاد می‌کند ولی نگهداری از آن می‌تواند کمی دشوار باشد.

میزهای تحریر در چه سبک‌هایی عرضه می‌شوند؟

در واقع توجه به سبک میز مخصوص تحریری که قرار است خریداری کنید می‌تواند با توجه فضایی که قرار است داخل آن قرار بگیرد، انجام شود. این به معنای ایجاد کارآمدی هرچه بهتر در تهیه یک میز مناسب تحریر است. در ادامه به چند سبک و استایل اشاره خواهیم کرد.

میز تحریر سبک کلاسیک

این نوع میزها با جزئیات بدنه و جلاکاری ساخته می‌شوند و سبکی قدیمی را به همراه دارند. به طور معمول از چوب‌های با کیفیت و اصل برای ساخت این سبک میزها به کار می‌رود.

سبک مدرن

روی میزهای تحریر در سبک مدرن بیشتر خطوط صاف و ساده هستند. در این میزها کمتر به ظرافت توجه می‌شود و از ترکیب متریالی مثل چوب‌های سبک، شیشه، فلز و پلاستیک ساخته می‌شود.

سبک روستایی

این سبک اصالت و تمدن میزهای تحریر را همراه دارد و سبک و سیاق طبیعی دارد. در بیشتر این نوع میزها چوب درخت کاج یا چوب‌های اصل کار می‌شود. عناصر تزئینی هم در این سبک میزها وجود دارد.

سخن پایانی

با توجه به توضیحاتی که در مورد میز تحریر به آن اشاره شد می‌توان گفت که محلی که این کیفیت‌ها را به خوبی ارائه دهد، می‌تواند چالش برانگیز باشد. از این جهت ما گروه و مرکز مدیران صنعت را به شما معرفی می‌کنیم. این گروه می‌تواند به صورت آنلاین و حضوری بهترین کالاهای اداری و تجیهزاتی را در اختیار شما بگذارد.

جزئیات مقاله

تاریخ انتشار
1401-10-13
دسته بندی
تعداد دیدگاه
بدون پاسخ
زمان مطالعه
5 دقیقه

نویسنده

مدیران صنعت

شرکت مدیران صنعت اصفهان با هدف ارتقای دانش مشتریان خود، به تهیه و ارائه مقالات علمی در زمینه صنعت مبلمان اداری می‌پردازد.

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار و مقالات باخبر شوید.

این زمینه برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

پشتیبانی فروش آنلاین
×
پشتیبانی در واتس اپ Whatsapp chat
پشتیبانی در ایتا Whatsapp chat