نکات مهم در انتخاب صندلی محصلی

صندلی محصلی

یکی از پررنگ‌ترین خاطرات افراد در دوران تحصیل همراه با تصویری از صندلی محصلی است. این صندلی‌ها یکی از پرکابردترین وسایل تجهیز مراکز آموزشی مثل مدرسه، دانشگاه و آموزشگاه به شمار می‌رود. میز تحریری که در ساخت این صندلی از آن استفاده می‌شود از مهم‌ترین شناسه‌های این نوع صندلی محسوب می‌شود.

آیا همه مدل‌های صندلی مخصوص محصلان به یک شکل است؟ آیا مدل‌های تنوعی در ساخت این نوع صندلی‌ها وجود دارد؟ ما در اینجا تصمیم داریم تا با پرداختن به صندلی‌های محصلی شما را بیشتر از قبل نسبت به این تجهیزات آگاه کنیم. برای آن دسته افرادی هم که قصد خرید صندلی دسته‌دار دانشجویی دارند پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را تا انتها دنبال کنند.

چرا باید صندلی نوع محصلی را بشناسیم؟

با وجود اینکه اکثریت افراد جامعه ما از این نوع صندلی‌ها استفاده کرده‌اند و به جهتی دوران تحصیل خود را پشت این میز و نیمکت‌ها سپری کردند، می‌توان گفت که این افراد شناخت کاملی نسبت به این نوع صندلی ندارند. بسیاری از افراد صندلی محصلی را مخصوص دانش‌آموزان یا فقط دانشجویان می‌دانند. در این راستا می‌توان گفت که صندلی نوع محصلی شامل هر دو این موارد می‌شود.

صندلی‌های محصلی می‌توانند تاثیر بسزایی در یادگیری افراد در کلاس‌های درس داشته باشند. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که شناخت کافی روی این مسئله می‌تواند مهم باشد. در ادامه به مولفه‌های بیشتری از یک صندلی مخصوص محصل استاندار خواهیم پرداخت.

 

انتخاب میز و صندلی مناسب برای دانش آموزان می‌تواند در ایجاد فضای مناسب یادگیری بسیار مفید باشد

انتخاب میز و صندلی مناسب برای دانش آموزان می‌تواند در ایجاد فضای مناسب یادگیری بسیار مفید باشد

صندلی استاندارد برای محصلین و دانشجویان

متاسفانه یکی از کمرنگ‌ترین معیارها در تجهیز اکثر فضاهای آموزشی کشور تا امروز، رعایت استانداردهای لازم بوده است. از این جهت که برخی از محصلان و از کودک گرفته تا نوجوان و جوان در استفاده از این صندلی به مشکل برخورده‌اند. لذا هر صندلی آموزشگاهی باید از ابعاد و اندازه مناسب ساخته شود. برای مثال هر دانشجو با نشستن روی این صندلی‌ها باید به راحتی بتواند کف پای خود را روی زمین بگذارد. استفاده از این مدل صندلی باید نسبت به قد و قواره افراد صورت بگیرد.

با توجه به این موضوع می‌توان گفت که این صندلی‌ها برای محصلین زیر 12 سال نمی‌تواند مناسب باشد. نکته دیگر در مورد صندلی محصلی این هست که ساختار صندلی‌ها باید نیاز دانشجو یا دانش‌آموز را برطرف کند. به این معنا که جای مناسب و به اندازه برای قرار گیری وسایل فرد و در مواردی وسایل شخصی افراد داشته باشد.

چه عواملی می‌تواند در ساخت صندلی دانشجویی موثر باشد؟

با توجه به اینکه قشر قابل توجهی از جامعه ما مشغول تحصیل هستند و بسیاری از ساعات روزانه خود را با صندلی‌های محصلی می‌گذارنند، چند نکته مهم می تواند در بهبود عملکرد کیفیتی این نوع صندلی مفید واقع شود. در ادامه بهترین نکات را در این زمینه به شما معرفی خواهیم کرد.

وجود سوراخ در کف صندلی

به علت صرف ساعت‌های طولانی محصلین و افراد دیگر روی صندلی‌های محصلی وجود چند سوراخ کوچک در نشیمن‌گاه صندلی می‌تواند از عرق کردن و گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری کند.

ساخت تکیه‌گاه

ویژگی بسیاری مهمی که به دید بسیاری می‌تواند مفید باشد، وجود تکیه‌گاه دست مناسب در دو یا یک طرف صندلی است. برخی صندلی‌ها می‌تواند بسیار کیفیتی پایین و نامناسبی را به دلیل کمبود و خرابی تکیه‌گاه داشته باشد.

 

صندلی مناسب دانشجو یا دانش آموز چه ویژگی باید داشته باشد؟

صندلی مناسب دانشجو یا دانش آموز چه ویژگی باید داشته باشد؟

ساخت محفظه

همانطور که در بالا اشاره شد، وجود محلی برای قرارگیری کیف و کتا یا وسایل دیگر به خصوص در زیر صندلی بسیار مهم است. در برخی مدل‌ها در کناره‌های صندلی هم محلی برای نگهداری وسایل شخصی وجود دارد.

از رنگ و جنس خوبی برخوردار باشد

در بسیاری از صندلی‌های محصلی استفاده کردن از متریال یا رنگ مناسب می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در هماهنگی و زیبایی فضا داشته باشد. علاوه بر این نقش مفیدی هم در کیفیت یادگیری و روحیه دانشجو یا محصل خواهد داشت.

کفه مناسب

با توجه به نوع کاربری و طراحی صندلی، استفاده از کفه ابری می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در استفاده افراد از این نوع صندلی‌ها ایجاد شود. البته لازم به ذکر است که نگهداری این صندلی نسبت به مدل‌های کفه چوبی یا پلاستیکی سخت‌تر است و همچنین صندلی دانش‌آموزی ارزان نیز به شمار نمی‌رود.

 

ترکیب متریالی مثل فوم، چوب و پلاستیک در صندلی مخصوص محصلی می‌تواند ساختار مفیدی را عرضه کند

ترکیب متریالی مثل فوم، چوب و پلاستیک در صندلی مخصوص محصلی می‌تواند ساختار مفیدی را عرضه کند

صندلی محصلی مناسب خود را به راحتی پیدا کنید

با وجود برخی معیارها که شاید تا به حال کمتر به آن توجه شده بودريال می‌توان گفت که پیدا کردن محلی برای تجهیز کزدن فضا با این نوع استانداردها می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. در اینجا ما مجموعه‌ای را به شما معرفی خواهیم کرد که بهترین نتیجه را برای مشتریان خود در زمینه فروش مبلمان اداری و تجهیزات رقم زده است.

این مرکز مدیران صنعت نام دارد که سال‌ها تجربه در ساخت و فروش تجهیزات اداری و خانگی را در کارنامه خود دارد.

سخن پایانی

در انتها در مورد صندلی محصلی باید اضافه کرد که مدل‌های مختلفی از این نوع صندلی داخل بازار وجود دارد که برخی به دلایل مختلف می‌توانند از کیفیت پایینی برخوردار باشند. بسیاری از افراد گول قیمت ارزان این تجهیزات را می‌خورند و دست به خرید آن می‌زنند؛ جدا از اینکه قرار است تا چه مدت این وسایل جوابگوی نیاز آن‌ها باشد. مدیران صنعت این اطمینان را به شما می‌دهد که با تنوع در محصولات و کیفیت ضمانت‌ شده، بهترین انتخاب برای تجهیز فضای مورد نظر شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

پشتیبانی فروش آنلاین
×
پشتیبانی در واتس اپ Whatsapp chat
پشتیبانی در ایتا Whatsapp chat